Förlust med 3-2 mot Irsta
Fredagskvällen bjöd på perfekta förutsättningar, med strålande solsken under hela matchen och en behaglig temperatur som satte tonen för en härlig fotbollskväll. Matchen vanns dessvärre för vår del av Irsta med 3-2. Irsta inledde matchen bäst och gick upp till en 2-0 ledning tidigt i andra halvlek. Vi hämtade sedan ikapp till 2-2 genom mål av Ali Hussein Mehdi och Isak Tallwin. Men Irsta lyckades göra 3-2 med 10 minuter kvar som stod sig hela vägen till slutsignalen. Elias Östling kommenterar matchen och kommande möte mot Irsta som spelas redan nu på onsdag den 17e Juni på Klinta IP vid 19.00. Hur går tankarna efter matchen igår? Det var en tuff torsk vi åkte på sent, efter en stark uppryckning av oss i andra halvlek. Kan tänka mig att det var en rolig match att se på med mycket kamp och flera lägen åt båda håll. Tur vi har nära till revansch redan på onsdag. Hoppas på en lika intensiv match men att vi drar det längsta strået! Nästa hemmamatch är onsdagen den 24e Juni då Kungsör kommer på besök.
A-lag Herr
för 10 dagar sedan
0kommentarer
Fredagsmatch på Önsta IP
Match mot Irsta ikväll fredag, 19.00 på Önsta IP. Irsta som har börjat lite bättre än oss och placerar sig i mitten på tabellen med 17 poäng inspelade mot våra 10 poäng. Nu väntar ett dubbelmöte mot Irsta som börjar idag på på Önsta och på onsdag möts vi igen på Klinta IP. Intervju med Benjamin Can inför matchen. Hur är din känsla inför matchen imorgon och vad tror du om morgondagens match? En viktig match imorgon på hemmaplan, jag vill alltid tro på 3 poäng inför varje match, får vi igång vårt spel och gör jobbet i dubbelmötet så är det 6 poäng i tabellen.
A-lag Herr
för 12 dagar sedan
0kommentarer
Stort Grattis Flora
Gideonsbergs IF vill rikta ett stort grattis till Flora Gunillasson som blivit uttagen till Rikslägret för flickor födda 2009 – en fantastisk prestation och ett välförtjänt kvitto på hårt arbete, talang och ambition. Flora spelar idag i Västerås SK efter övergången inför vintern 2025/26, men hennes fotbollsresa började hos oss i Gideonsbergs IF. Under flera säsonger har hon representerat våra damlag i division 1 och division 2, där hon gång på gång visat prov på sin stora potential och sitt engagemang. Vi är stolta över att ha fått vara en del av Floras utveckling. Hennes uttagning är också ett bevis på det långsiktiga arbete som bedrivs inom Gideonsbergs IF. Genom åren har vår verksamhet varit med och fostrat många spelare som tagit kliv vidare till elitfotbollen, distrikts- och landslagsverksamhet samt högre serier. Att se våra egna spelare utvecklas, ta nya steg och nå nationella sammanhang är något som inspirerar både ledare och unga spelare i föreningen. Flora är ännu ett fint exempel på vad som är möjligt genom hårt arbete, rätt inställning och en trygg utvecklingsmiljö. Vi önskar Flora stort lycka till på Rikslägret och i den fortsatta fotbollskarriären. Hela Gideonsbergsfamiljen följer dig med stolthet! 💙⚽ #GideonsbergsIF #GideonsbergsDam #Rikslägret #Fotbollsutveckling #Talangutveckling VästeråsFotboll StoltaFostradeSpelare
Division 2 Dam
för 16 dagar sedan
1kommentar
Visa fler nyheter